Noe du lurer på? Kanskje svaret er her...

Her finner du en oversikt over spørsmål vi ofte får. Dersom du ikke finner svar på ditt spørsmål i listen under, ring oss gjerne på tlf 815 22 040 eller send oss en melding via chat.

Jeg skal søke om YS Medlemskort med MasterCard, men har ikke medlemsnummeret mitt. Hva gjør jeg?

Medlemsnummeret skal ha fått tilsendt fra forbundet du er medlem i. Hvis du ikke har medlemsnummeret, kan du ringe forbundet ditt og få det..

Jeg vil bruke medlemskontoen som regningskonto og ønsker å overføre et fast beløp fra lønnskontoen til medlemskontoen. Hvordan gjør jeg det?

Dersom du skal søke om YS Medlemskort med MasterCard nå, kan du gjøre dette ved å fylle ut ønsket beløp i søknadsskjemaet. Vi hjelper deg med å ordne resten. Har du allerede YS Medlemskort med MasterCard, kan du kontakte Kundeservice og avtale overføringsbeløp.

Når man benytter kreditten, får man da en regning på hele beløpet man skylder?

Nei, du får ikke en regning på hele beløpet. Du mottar månedlig en kontoutskrift som viser skyldig beløp. Du betaler 3% av skyldig beløp, minimum kr 200 pr måned. Ønsker du å betale et høyere beløp, eventuelt hele beløpet du skylder, kan du selvsagt gjøre det. Alternativt kan du inngå avtale om et fast månedlig trekk fra din lønnskonto til medlemskontoen (se ovenfor).

Jeg har digitalt YS Medlemskort i YS-appen, men ønsker YS Medlemskort med MasterCard. Hvem kontakter jeg?

Følg søknadsløpet på disse sidene eller kontakt Kundeservice for å få tilsendt søknadsskjema i posten.

Jeg har feil medlemsnummer på mitt YS Medlemskort med MasterCard, hva gjør jeg? Må jeg ha nytt kort?

Ta kontakt med Kundeservice så sender de et nytt kort til deg. Husk å makulere det gamle kortet med en gang du har mottatt det nye kortet.